• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ellerman City Liners ma nowe połączenie z Portem Gdynia

Spółka z Wielkiej Brytanii opublikowała na swojej stronie internetowej nowe połączenia z europejskimi portami. Wśród nich jest drugie, cotygodniowe, obsługujące trasę Gdynia-Tilbury-Gdynia.

17.02.2024, 12:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

2023 w GospodarkaMorska.pl. Przegląd najważniejszych wydarzeń w branży morskiej

Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.

02.01.2024, 07:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

GCT. Nowy armator na polskim rynku i nowe serwisy kontenerowe shortsea do UK, Portugalii i Hiszpanii oraz w 16 dni do USA

Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.

23.04.2023, 23:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Firmy spedycyjne wchodzą na rynek kontenerowy

Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.

07.02.2022, 11:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ellerman ponownie wypływa na szerokie wody. Biznes nie tylko sentymentalny

Uniserve, firma spedycyjna z Wielkiej Brytanii, która w zeszłym roku wyczarterowała kilka statków, powołała dedykowaną spółkę zależną Ellerman City Liners. Jest się od kogo uczyć morskiego rzemiosła.

05.02.2022, 12:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Wyładowanie ładunku w innym miejscu niż port przeznaczenia – analiza w świetle prawa angielskiego

Kluczowym warunkiem umowy przewozu („contract of affreightment”) jest dowiezienie i wydanie ładunku przez przewoźnika w porcie przeznaczenia (porcie wyładunkowym). Obowiązek ten w systemie common law ma charakter obowiązku bezwzględnego („absolute obligation”), z bardzo „krótką listą” okoliczności zwalniających przewoźnika z odpowiedzialności z tytułu naruszenia tego obowiązku.

28.04.2018, 21:52
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Interpretacja klauzuli – „to proceed to a safe Port” w świetle prawa angielskiego

Jeżeli umowa czarteru (zarówno czarteru na czas jak i czarteru na podróż), expressis verbis, przewiduje, iż statek winien zawinąć do bezpiecznego portu lub nabrzeża, który będzie wyznaczony przez czarterującego („a ship shall go to a safe port or berth to be nominated or ordered by the charterer”), wówczas wynikają z takiego zapisu daleko idące skutki prawne dla czarterującego.

22.04.2018, 21:15
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.